Vertrouw op de expertise van een Apple-kenner

Er kan altijd wel eens een probleem optreden met je Mac, iPhone, iPad of ander Apple-apparaat, zoals crashes, trage prestaties, softwarefouten, connectiviteitsproblemen of hardware-defecten. Laat je daarom bijstaan door een Apple-kenner die je toestel grondig zal observeren en indien mogelijk het probleem voor je oplost.

Troubleshooting voor particulieren, zelfstandigen en KMO's

Soms kunnen problemen worden veroorzaakt door recent geïnstalleerde apps, software-updates of hardwareconflicten. Een van de eerste stappen bij het oplossen van softwareproblemen is het controleren op beschikbare updates voor het besturingssysteem en geïnstalleerde apps, alsook bekijken of de harde schijf van het toestel niet te vol zit.

Vaak kunnen bugs en crashes worden verholpen door simpelweg de nieuwste versies van de software te installeren. Bij hardwareproblemen zoals bv. een defect moederbord of scherm, raden we aan contact op te nemen met de klantenservice van Apple of een Apple Premium Reseller voor de reparatie.

Ook al gebruik je clouddiensten als iCloud of Dropbox, het is steeds aan te raden om dagelijks een backup van je toestel te maken, voor de Mac kan dat via TimeMachine of CarbonCopyCloner, voor iOS-apparaten via iCloud. Zo kan in geval van problemen steeds terug gegaan worden naar een recente backup.

Wie ben ik?

hello,

Ik ben Stijn Van Nuffelen, een 47-jarige Apple-fanaat sinds de Apple //c in 1984 en Mac-gebruiker sinds de Macintosh LC in 1991.

Sinds 1999 ben ik professioneel actief als desktop publisher (DTP) en webdesigner en werkte ik voor een aantal mediabedrijven. In 2015 startte ik als zelfstandig DTP’er en webdesigner, maar ook als Apple-consultant.

Als Apple-consultant sta ik studenten, particulieren, kleine zelfstandigen en KMO’s bij in de aankoop en installatie van hun nieuwe Apple-producten. Verder maak ik hen wegwijs in de verschillende systemen en leer ik hen optimaal gebruik te maken van hun Apple-toestellen, accessoires, apps en services.

Ook als er problemen zijn met een bepaald toestel, ben ik vaak de eerste die men contacteert om even te kijken wat er fout zou kunnen zijn.

LinkedInFacebook